Česky | English
V tomto článku bychom vás rádi seznámili s postupem tvorby a filozofií vizuálu hry Dark Train. Vše, co se v díle nachází je nejprve vyřezáno z papíru. Následně vzniknou perokresby a poté přijde na řadu digitalizace a postprodukce vyřezaných materiálů. Paralelně s digitálním světem hry roste i její fyzický model v reálném světě společně s obrovským archívem námi ručně dělaných kreseb. To se mimo jiné promítá i do samotného tématu a postupu tvorby díla. Od počátku chceme hru udržet v rámci tzv. ploškové animace.
Pro náš záměr je tato technika dostatečně bohatá a v České republice má i hlubokou tradici, ke které chováme úctu. V předešlých letech jsme tímto způsobem vytvořili například krátké animované filmy Sirka a Krabička. Zkoušíme, kam až můžeme s kombinováním různých technik a struktur papíru zajít. Našli jsme kupříkladu papíry, které dobře zastoupí dokonce sklo či led. Pracujeme také s rozvržením, kde bílý papír představuje den a černý noc. Veškeré vytvořené papírové modely a ruční kresby digitalizujeme skenerem. Následně tvary a kompozice upravujeme a skládáme ve photoshopu. Dalším krokem je vytvoření atlasů pro engine Unity, přičemž následuje skladba do finální scény nebo kompozice.